Дискусія щодо того, як кого називати повинна виходити з того, що ми хочемо цим передати слухачам. Мені здається, ніхто ще тверезо не досліджучав що саме ми хочемо сказати, коли Бога називаємо "святим", а папу римського "святішим", св.Августина "блаженним", а патріарха "блаженішим".
На мою думку, ми просто пливемо за течією, втратившого будь-які підстави, візантинізму і капітулюємо перед здоровим глуздом, коли йдеться про літургійні речі.
Якщо ми хочемо, шоб вірні сприймали нас адекватно, треба згадати одне дуже важливе послання, яке церква вже віками голосить: "минула тінь закону благодаті пришестям!" Слово не для того стало плоттю, щоб нам і надалі керуватися якимось незрозумілим безсловессям. Христос говорить зрозумілою всім людською мовою, має людське намацальне тіло, бо прагне безпосередності у спілкуванні. А ми, роздерту Його смертю і воскресінням завісу храму, знову намагаємося зшити докупи різними нічого не проясняючими і непотрібними "символами".
На мою думку, ми просто пливемо за течією, втратившого будь-які підстави, візантинізму і капітулюємо перед здоровим глуздом, коли йдеться про літургійні речі.
Якщо ми хочемо, шоб вірні сприймали нас адекватно, треба згадати одне дуже важливе послання, яке церква вже віками голосить: "минула тінь закону благодаті пришестям!" Слово не для того стало плоттю, щоб нам і надалі керуватися якимось незрозумілим безсловессям. Христос говорить зрозумілою всім людською мовою, має людське намацальне тіло, бо прагне безпосередності у спілкуванні. А ми, роздерту Його смертю і воскресінням завісу храму, знову намагаємося зшити докупи різними нічого не проясняючими і непотрібними "символами".
Немає коментарів:
Дописати коментар