Лк 8:26-39
Христос приходить у світ для того, щоб звільнити людину, дати їй повну свободу. Історія з гадаринським біснуватим є дуже добрим унаочненням як цього прагнення Христового так і частої реакції людей на дар свободи.
Сила біса в бісиках. Їх багато - легіон -, але вони працюють як один. Маленькі поступки неправді дають їй силу діяти, навіть коли ми їх намагаємось контролювати - люди намагались зв'язувати біснуватого, але він звільнявся. Історія про гадаринського біснуватого є вказівкою для нас не миритись із маленьким злом і не тішити себе тим, що ми зможемо його контролювати.
Два образи біснуватого - нагий і живучий у гробах - передають ставлення оточення до грішної людини - ми його знаємо, він для нас вже мертвий, він не є частиною нашого суспільства. Саме тому вони лякаються і дивуються, коли бачать біснуватого при умі і одягненого. Христос повернув біснуватому його дискретність, біснуватий перестав бути нагим, став знову повноцінним членом спільноти.
Христос приходить у світ для того, щоб звільнити людину, дати їй повну свободу. Історія з гадаринським біснуватим є дуже добрим унаочненням як цього прагнення Христового так і частої реакції людей на дар свободи.
Сила біса в бісиках. Їх багато - легіон -, але вони працюють як один. Маленькі поступки неправді дають їй силу діяти, навіть коли ми їх намагаємось контролювати - люди намагались зв'язувати біснуватого, але він звільнявся. Історія про гадаринського біснуватого є вказівкою для нас не миритись із маленьким злом і не тішити себе тим, що ми зможемо його контролювати.
Два образи біснуватого - нагий і живучий у гробах - передають ставлення оточення до грішної людини - ми його знаємо, він для нас вже мертвий, він не є частиною нашого суспільства. Саме тому вони лякаються і дивуються, коли бачать біснуватого при умі і одягненого. Христос повернув біснуватому його дискретність, біснуватий перестав бути нагим, став знову повноцінним членом спільноти.
Напевно найцікавішим у розповіді є те, що найбільше жителів гадаринського краю вразило не стільки саме чудо, скільки те, що воно сталося за їх кошт. Христос вигнав бісів у свиней. Свиня у біблійній мові - образ чогось нечистого. Люди рідко хочуть відмовитись від своїх маленьких нечистот, бо часто саме вони приносять якісь прибутки. Чудо своїм коштом люди гадаринської землі не потребують. Краще жити з своїми свинями, ніж прийняти те, що, звільняючи людей, нищитиме прибуток. Краще мати між собою біснуватого з біснуватістю якого боротимемось нашими методами і зможемо ці методи оправдати, ніж отримати оновленого члена спільноти, який задаватиме питання.
Люди гадаринської землі просять Господа піти від них і з Ним хоче йти обезбішений, але Христос каже йому залишитись і свідчити про своє обезбішення, бо вкінці кожне чудо, чи те, яке ми бачили, чи те, яке відбулося у нашому особистому житті є не для того, щоб ми створили ще одну релігійну спільноту, а для того, щоб свідчити Христа і його царство вдома - часто саме там, де Йому найменше довіряють.
Люди гадаринської землі просять Господа піти від них і з Ним хоче йти обезбішений, але Христос каже йому залишитись і свідчити про своє обезбішення, бо вкінці кожне чудо, чи те, яке ми бачили, чи те, яке відбулося у нашому особистому житті є не для того, щоб ми створили ще одну релігійну спільноту, а для того, щоб свідчити Христа і його царство вдома - часто саме там, де Йому найменше довіряють.
Немає коментарів:
Дописати коментар