У Апостолі Рим 1991 на сторінках 505, 508, на яких подані змінні текстии для Літургій св.Василія Великого у Великі Четвер і Суботу, подана рубрика: "На Літургії св.Василія Великого, якщо служиться без вечірні", але далі не вказується подальший устав цих літургій.
В принципі, з огляду на поширену нині практику звершувати ці літургії в Четвер і Суботу зранку, ця рубрика виглядає цілком корисною, бо молитись про те, що ми "на захід сонця прийшли" в 10:00 зранку, якось, не тойво. Все ж цікавим є чи існують якісь детальніші устави служіння, бо ці богослужіння мають цінні змінні тексти, опустити які було б дуже шкода, зокрема стихири "на Господи візвав" і читання з книг Виходу та Даниїла з завершуючими їх біблійними піснями, які є чи не найдавнішими елементами пасхального чування.
Логічним у цьому випадку було б використати традицію співу зображальних антифонів, тоді на "блаженних" можна було б заспівати стихири цих свят, а після входу і тропарів старозавітні читання та решту літургії.В принципі, з огляду на поширену нині практику звершувати ці літургії в Четвер і Суботу зранку, ця рубрика виглядає цілком корисною, бо молитись про те, що ми "на захід сонця прийшли" в 10:00 зранку, якось, не тойво. Все ж цікавим є чи існують якісь детальніші устави служіння, бо ці богослужіння мають цінні змінні тексти, опустити які було б дуже шкода, зокрема стихири "на Господи візвав" і читання з книг Виходу та Даниїла з завершуючими їх біблійними піснями, які є чи не найдавнішими елементами пасхального чування.
Чи хтось знає про такий устав? Чи ця рубрика просто обрізає елементи вечірні і йде за принципом звичайної літургії? В кожному разі було б цікавим знати, які антифони співати, бо Апостол про це нічого не говорить?
А якщо звернутися саме до видавників? Хтось-таки да редагував це видання? Хтось же ж ввів цю примітку в устав? А знаючи дійшлість римськіх працівників, можна надіятися, що вони це не як то кажуть "з неба взяли". Вони мають підстави для цього. Але які?
ВідповістиВидалити