Йоана 19:6-11,13-20,25-28,30-35
Читання нинішнього свята охоплює майже цілий 19 розділ євангелія від Йоана і має до діла із роздумуванням про істину у багатьох її перспективах.
Передусім у перспективі приховування і нищення істини. Провідники юдейського народу прагнуть приховати і знищити істину, "поставити хрест" на істині. Вони роблять це руками римської імперії віддаючи свою свободу, говорячи неправду, переходять із статуса народу Божого у статус племені римської імперії - "нема в нас іншого царя крім кесаря". Тим вони "ставлять хрест" на вибраності одного народу і, не бажаючи того, дають можливість створенню нового народу Божого, народу, народженого хрестом Господа нашого Ісуса Христа.
Ще однією перспективою істини є любов, яка народжується під хрестом. Під хрестом Христа стояли люди, які любили Христа, для яких істина була сильніша ніж закон, "за яким Він має вмерти". Любов сильніша за смерть,тому Богородиця стає матір'ю Йоана, а Йоан сином Богородиці. Любов до Христа, любов через перспективу хреста робить з нас родину Божу. Ця істина теж народжена хрестом.
Хрест Господній являє нам ще одну, остаточну істину через пробиття боку Спасителя. Копіє римського сотника пробиває не лише тіло Христа, констатуючи смерть людини, воно відкриває струмені вічності - кров і воду - Хрещення і Євхаристію, омиття і трапезу, потік яких, триваючи вічно, зновународжує і живить тіло церкви Христової.
Читання нинішнього свята охоплює майже цілий 19 розділ євангелія від Йоана і має до діла із роздумуванням про істину у багатьох її перспективах.
Передусім у перспективі приховування і нищення істини. Провідники юдейського народу прагнуть приховати і знищити істину, "поставити хрест" на істині. Вони роблять це руками римської імперії віддаючи свою свободу, говорячи неправду, переходять із статуса народу Божого у статус племені римської імперії - "нема в нас іншого царя крім кесаря". Тим вони "ставлять хрест" на вибраності одного народу і, не бажаючи того, дають можливість створенню нового народу Божого, народу, народженого хрестом Господа нашого Ісуса Христа.
Ще однією перспективою істини є любов, яка народжується під хрестом. Під хрестом Христа стояли люди, які любили Христа, для яких істина була сильніша ніж закон, "за яким Він має вмерти". Любов сильніша за смерть,тому Богородиця стає матір'ю Йоана, а Йоан сином Богородиці. Любов до Христа, любов через перспективу хреста робить з нас родину Божу. Ця істина теж народжена хрестом.
Те, що мало бути кінцем, стає початком, те що мало запечатати істину, стало її остаточним явлінням, хрест, який мав би бути символом завершення дороги Христа стає "драбиною до неба", яка стоятиме аж до завершення земного періоду людства.
Возносіть Господа, Бога нашого, і покланяйтеся підніжжю ніг Його! Хто вслухається у ці слова, той спішить до хреста спасителя, і висходить ним до небес. Возвеличте Христа і побачите, якими малими виглядатимуть наші турботи, вознесіть хрест Господній і побачите не лише перспективу неба, а й шлях, яким істинно дістанетесь небесних обителей, уготованих вірним Божим від закладення світу.
Немає коментарів:
Дописати коментар