Євангеліє про розслабленого подає подвійну перспективу, яка, здається, необхідна зараз саме українському суспільству.
Розслаблений - образ людини, яка втратила віру. Він не подає ознак бажання жити. Ми не чуємо його бажання уздоровитись, не чуємо звичного Христового - "віра ТВОЯ спасла тебе". Натомість євангеліє малює нам чотирьох, сповнених віри друзів розслабленого, які не втрачають надії, шуають нестандартних способів дістатись Учителя і домогтися від Нього зцілення для свого друга. ЇХ віра є визначальною для Христа для того, щоб зцілити розслабленого, на ЇХ віру відпускаються гріхи їх друга, ЇХ віра дарує йому інший шанс. Цей євангельський образ друзів збережений у Церкві при хрещенні немовлят. Віри хресних батьків достатня для отримання благодаті Христа.
Розслаблений - образ людини, яка втратила віру. Він не подає ознак бажання жити. Ми не чуємо його бажання уздоровитись, не чуємо звичного Христового - "віра ТВОЯ спасла тебе". Натомість євангеліє малює нам чотирьох, сповнених віри друзів розслабленого, які не втрачають надії, шуають нестандартних способів дістатись Учителя і домогтися від Нього зцілення для свого друга. ЇХ віра є визначальною для Христа для того, щоб зцілити розслабленого, на ЇХ віру відпускаються гріхи їх друга, ЇХ віра дарує йому інший шанс. Цей євангельський образ друзів збережений у Церкві при хрещенні немовлят. Віри хресних батьків достатня для отримання благодаті Христа.
Іншою перспективою євангелія є наголошення на тому, що приховати істинний сенс події є злочином. Недостатньо вказати лише на наслідки - "візьми ложе і ходи". Необхідно бачити причину - "відпускаються тобі гріхи". Самого ствердження факту можливості ходіння недостатньо. Треба навчитись свідчити дію Бога в своєму житті.
Особисте зцілення має стати іконою зцілення інших навколо мене. Свідомість гріха як причини розслабленості має бути індикатором для інших, які лише стають на дорогу розслабленості, своєрідною пересторогою: Чи маєш ти чотирьох друзів, які готові занести тебе до Учителя? Чи є в тебе гарантія, що їх віри буде достатньо для твого зцілення? Чи може саме зараз час зупинити розслаблення і стати сповненим віри другом для когось, хто вже реально потребує Зцілителя?
Особисте зцілення має стати іконою зцілення інших навколо мене. Свідомість гріха як причини розслабленості має бути індикатором для інших, які лише стають на дорогу розслабленості, своєрідною пересторогою: Чи маєш ти чотирьох друзів, які готові занести тебе до Учителя? Чи є в тебе гарантія, що їх віри буде достатньо для твого зцілення? Чи може саме зараз час зупинити розслаблення і стати сповненим віри другом для когось, хто вже реально потребує Зцілителя?
Немає коментарів:
Дописати коментар