Бог ся рождає, хто ж то може знати?
В цьому народному, може, трохи наївному, різвяному піснеспіві насправді розкрита головна суть різдвяних святкувань. Подія Різдва Христового є парадоксальною. Безмежний Бог народжується як обмежена людина; Той, словом Якого твориться світ і все у світі, стає Немовлям (тим, який ще мусить навчитись говорити слова); Той, який охоплює все, в Кому все існує, не має власного місця для народження; в печері ховається Той, хто створив найглибші безодні; теплом тварин зігріваєтьмя Той, хто посилає сонце зігрівати все, що живе. Справді, хто ж то може осягнути своїм розумом? Хто ж то може знати? Ніхто! Саме тому подивитись на це диво збігається все творіння: ангели, мудреці, пастирі, тварини і навіть нутро землі - печера-вертеп. 'Вселенная веселися, Бог від Діви днесь родився!' - в один голос співають вони. Святкування Різдва неможливе без цього відчуття дива, дива, яке перевищує нашу уяву, дива, яке захоплює, дива, яке, перетворюючи Бога у дитину Ісуса, запрошує і нас віднайти свою властивість дитячого захоплення усім довкола. Без цього Різдво - не Різдво і Бог є лише гарною художньою історією, яка не має нічого спільного із нашим 'реальним' життям.Різдво Твоє, Христе, Боже наш, засвітило світові світло знання ...
Саме цим піснеспівом зустрічає і проводжає нас церковна спільнота у час святкування Різдва Христового. Бог не залишає нас у невіданні. Суть величного таїнства не в тому, щоб ми залишались незнаючими. Христос запрошує нас разом із Ним зростати у знанні Бога, Слово Боже кличе до пізнання цього слова, до слухання, читання, дискусії зі знавцями Писання. Слово приходить для того, щоб позбавити нас безсловесності; Світло засвічується, для того, щоб запалити нас, щоб і ми стали світлом. Зоря Різдва Христового манить мудреців ПОБАЧИТИ Христа, скласти Йому дари - все, що вони своєю мудрстю надбали, вартує того, щоб побачити Бога в тілі, отримати ДОСВІД Бога. Справжні християни - ті, які ЗНАЮТЬ Христа, які ДОСВІДЧУЮТЬ Його, які РОБЛЯТЬ ЗУСИЛЛЯ для того, щоб знайти цього Бога в людській плоті, захованого в печері 'межи бидляти'. Таїнство воплоченого Христа завжди шукає Слова, здатного цим Таїнством ділитися з іншими. Захоплюючий досвід Різдва Христового заохочує голосити про Нього всьому світу.
По всьому світу стала новина ...
Свято Різдва Христового ототожнюється передусім із Святою Вечерею і подарунками. А все ж це, хоча й важливі, але точно другорядні речі. Справжнім святкуванням Різдва Христового є голошення цієї новини усьому світові. У християнській традиції святкувати Різдво означає передусім піди до церкви - піти туди, де Христос проповідується у Його Слові і де Він дає 'пізнати Себе на ламанні хліба' у святій Євхаристії. На опівнічній молитві ми голосимо словами пророка Ісаї - 'З нами Бог, пізнайте це всі народи і втихомиртеся, бо з нами Бог!' Віднині Бог відкриває Свої обійми для всіх. Він дає доступ до Своєї божественної природи, ділиться своїм Божим синівством з усіма, хто навернеться до Нього, увірує в Євангеліє і чинитиме волю Божу. Любов Божа в особі Ісуса Христа запрошує кожного зростати з Ним у Його любові до світу, прожити з Ним своє життя і сісти по правиці Отця.
Свято Різдва Христового ототожнюється передусім із Святою Вечерею і подарунками. А все ж це, хоча й важливі, але точно другорядні речі. Справжнім святкуванням Різдва Христового є голошення цієї новини усьому світові. У християнській традиції святкувати Різдво означає передусім піди до церкви - піти туди, де Христос проповідується у Його Слові і де Він дає 'пізнати Себе на ламанні хліба' у святій Євхаристії. На опівнічній молитві ми голосимо словами пророка Ісаї - 'З нами Бог, пізнайте це всі народи і втихомиртеся, бо з нами Бог!' Віднині Бог відкриває Свої обійми для всіх. Він дає доступ до Своєї божественної природи, ділиться своїм Божим синівством з усіма, хто навернеться до Нього, увірує в Євангеліє і чинитиме волю Божу. Любов Божа в особі Ісуса Христа запрошує кожного зростати з Ним у Його любові до світу, прожити з Ним своє життя і сісти по правиці Отця.
В Україні у нас на різдвяному столі ...
Українські Різдвяні традиції славні особливою святковою вечерею у Навечір'я Різдва і Богоявління Христового. Вона, як і все у ці свята, є парадоксальною. Всі страви пісні, але їх багато, таке собі торжество нашої убогості. Але чи не в цьому і її найбільша краса? Чи не тому Христос приходить в убогість нашого людського існування у всій його різноманітності, щоб Собою збагатити нас? Чи не тому наїдки пісні, бо не вони, а Господь є їх основною ОКРАСОЮ і СМАКОМ? Послання Різдва у святвечірній вечері нагадує нам про те, що Господь не соромиться входити в нашу убогість, як Цар усього Він приходить 'не в царські палати', а до мене і до тебе! Із царства нашої убогості Він хоче запросити нас у Царство Небесне, царство не від світу цього, царство, в якому Христос народжується і живе у мені і в тобі, дарує радість, яка не залежить від того, що ми маємо, а від того, Кого ми маємо - З нами Бог, пізнайте це всі народи і втихомиртеся, бо з нами Бог!'
Українські Різдвяні традиції славні особливою святковою вечерею у Навечір'я Різдва і Богоявління Христового. Вона, як і все у ці свята, є парадоксальною. Всі страви пісні, але їх багато, таке собі торжество нашої убогості. Але чи не в цьому і її найбільша краса? Чи не тому Христос приходить в убогість нашого людського існування у всій його різноманітності, щоб Собою збагатити нас? Чи не тому наїдки пісні, бо не вони, а Господь є їх основною ОКРАСОЮ і СМАКОМ? Послання Різдва у святвечірній вечері нагадує нам про те, що Господь не соромиться входити в нашу убогість, як Цар усього Він приходить 'не в царські палати', а до мене і до тебе! Із царства нашої убогості Він хоче запросити нас у Царство Небесне, царство не від світу цього, царство, в якому Христос народжується і живе у мені і в тобі, дарує радість, яка не залежить від того, що ми маємо, а від того, Кого ми маємо - З нами Бог, пізнайте це всі народи і втихомиртеся, бо з нами Бог!'
Немає коментарів:
Дописати коментар