Євангеліє нинішньої неділі малює нам неймовірну картину: люди відмовляються від участі у весіллі. Люди відмовляються від гостини Того, Хто вважав їх своїми друзями, достойними великих витрат - гостини на честь весілля свого Сина. Деякі просто ігнорують запрошення царя, а дехто агресивно його зневажає, б'ючи чи вбиваючи його слуг. Цар діє справедливо - за ігнор карає позбавленням подальших можливостей, а за знущання і смерть карає теж відповідно.
Цар щедрий, але й справедливий. Він дарує, але не терпить знущання над своєю щедрістю. Він дає можливість лише на повну, свідому і активну участь у бенкеті радості свого Сина. Тут не шара! Його весілля не для одноразових " запорожців", які прийшли лише поїсти на халяву. Цар дає шанс стати його родиною і поза родиною Він не терпить жодної іншої присутності. Він хоче повноти. "Друже, де твоя весільна одіж?" є зверненням до кожного християнина кожної миті його життя. І оначає це питання саме це єдине - "Шо означає для тебе 'вбратися в Христа'?". "Ви, що в Христа хрестилися у Христа зодягнулися?" - вічно питає нас, християн, небесний Цар. Іншими словами, чи видимим для Нього і для інших є дароване нам у Хрещенні Христовому весільне вбрання чи ми "просто ходимо до церкви"? Чи знаємо ми, покликані гості світлиці царської, хід цього весілля, значення застільних обрядів, промов і тостів на честь молодого? Чи знаємо ми молодого взагалі? Іншими словами, чи знаємо ми Христа, об'явленого у Святому Письмі і приявного тут і тепер у літургійних таїнствах?
Звичайно, основним сенсом цієї притчі є духовний сенс, але й фізичний тут відіграє не останнє значення. Відтак, чи одяг в якому ми приходимо на богослужіння відповідає весільному одягові учасника бенкету Сина Божого? Чи по ньому можна впізнати, що ми ідемо в неділю до церкви? Чи беремо ми свідому і активну участь у богослужіннях і передусім у Божественній Літургії? Чи співаємо ми пісень, яких належить там співати? І, найголовніше, чи ми приймаємо участь у весільній трапезі? Чи прмймаємо ми Євхаристію з вдячністю за те, що нас, негідних, було удостоєно найвищої гідності - бути синами Бога? Чи ми й надалі є неактивними і непричасними "захожанами" бенкету Господнього? Цар кличе нас на бенкет, Він удостоює нас участі у його родині. Але Він очікує від нас вдячності за це запрошення. Вдячності, яка полягає у знанні Його, Його Сина, Його святої волі щодо нас. Він очікує, що ми вивчимо історію його родини, яка відтепер є нашою родиною, і Він дає нам її у Святому Письмі. Він очікує, що ми вивчимо традиції Його родини, поводження у ній, і Він дає нам заповіді любові. Він очікує, що ми будемо з радістю брати участь у родинних учтах, і Він дарує нам ці можливості через різноманіття літургійних святкувань впродовж року, тижня і навіть дня. Він очікує, що ми щоденно будемо звертатись до Нього як до батька і любитимемо Його Сина як нашого брата. Нині час згадати про весільну одежу. Якщо вона забруднилась, омити її у Таїнстві Покаяння і всіма силами намагатись вливатися у життя божественної родини, ставати повноціними громадянами царства небесного. Сприйняти запрошення царя не як "шару", а як шанс.
Немає коментарів:
Дописати коментар