У Таїнствах Хрещення та Миропомазання Христос із Духом Святим витискають в душі християнина образ-розмальовку Лику Христа. Далі - ціле життя. Його суть - писати ікону Лику Христового в собі, щедро черпаючи з дарованої нам палітри фарб - Євхаристії, Таїнств, літургійної та особистої молитви, а головне - з міжлюдських стосунків з тими, кого Христос посилає нам щоб явити Свій Лик у нас і у них, їм і нам.
Ці дописи не претендують на істинність та виключність і не є завершеними статтями. Оскільки писано на мобілі, не тре звертати увагу на помилки правопису. Я їх потім поправлю... коли час буде ;) Дописи можуть вільно поширюватись, але не приватизовуватись і не комерціалізовіватись!!! При використанні матеріалів автора теж бажано вказати або блог!
Сторінки
▼
понеділок, 11 травня 2015 р.
Святкове і щоденне богослужінь добового кола
Сучасному
літургійному благочестю церков візантійської традиції притаманне нероздільне
пов'язання, можна навіть сказати перемішання текстів щоденного і святкового
богослужбових циклів. Структури вечірень і утрень звичайно окрім незмінних
елементів містять також змінні частини у подвійній перспективі. З одного боку є
тексти октоїха - богословсько-літургійної системи, яка орієнтована на
урізноманітнення щоденного богослужіння. Октоїх містить щоденні тексти на кожен
день тижня відповідно до восьмигласової музичної системи і повторюється кожні
вісім тижнів. Ця система сама у собі вже є складною антологією текстів та
музичних тем. Вона поєднує три початково окремих октоїхових пласти - умовно їх
можна назвати воскресно-заступницьким, хрестовоскресно-покаянним і богородичним
- і всі вони у сучасному богослужбовому життя церкви не чергуються, відповідно
до якоїсь схеми, але подвоюються чи потроюються, створюючи складну для
сприйняття тематичну веселку. У час посту та П'ятдесятниці Октоїх до певної
міри заступається текстами інших богослужбових збірників - Постової чи Цвітної
Тріодей - теж антологій, бо і вони поєднують, як правило, кілька початково
окремих циклів.
понеділок, 4 травня 2015 р.
ЧИН ЛІТУРГІЇ ВІРМЕНСЬКОЇ ЦЕРКВИ
ЧИН
ЛІТУРГІЇ ВІРМЕНСЬКОЇ ЦЕРКВИ
Священик має облачатись
тайно. Для цього він разом з дияконами входить в ризницю, де зберігають
священні ризи, і всі облачаються кожний за своїм чином. При цьому священик починає читати:
Псалом 131: Священики Твої
одягнуться правдою і святі Твої возрадуються.
Пом’яни,
Господи, Давида і всю смиренність його,
Як
він клявся Господеві, присягався Богу Якова:
«Не
ввійду в шатро дому мого, не зійду на постелю ложа мого,
Не
дам сну очам моїм і дрімоти повікам моїм, і спочинку скроням моїм,
Поки
не знайду місця Господеві, шатра – Богові Якова!»
Ось,
почули ми, що воно в Ефраті, знайшли його на рівнинах лісистих.
Увійдім
до наметів Його, поклонімся місцю, де стояли ноги Його.
Востань,
Господи, увійди у покій Твій, Ти і Кивот святині Твоєї;
Священики
Твої зодягнуться в праведність і преподобні Твої возрадуються.
Задля
Давида, раба Твого, не відхили лиця помазаника Твого.
Клявся
Господь Давидові істиною
і не зречеться її: «Із плоду утроби твоєї посаджу на престолі твоєму!
Якщо
збережуть сини твої Завіт Мій і свідоцтва Мої оці, яких Я навчу їх, то й сини
їх довіку сидітимуть на престолі твоїм».
Бо
обрав Господь Сіон, уподобав його на оселю Собі:
«Се
покій Мій повік-віку, тут оселюся, бо Я вподобав його.
Добуток
його благословляючи благословлю, убогих його нагодую хлібом,
Священиків
його зодягну в спасіння, і преподобні його радістю возрадуються.
Там
вирощу ріг Давида, приготував Я світильник помазаникові Моєму:
Ворогів
його зодягну в сором, а на ньому засяє святиня Моя».